Co obnáší stěhování a jak se na stěhování připravit?

Ať už je důvod stěhování jakýkoli, každého z nás to alespoň jednou v životě čeká. A ačkoliv samotné stěhování je velmi stresová a nepříjemná záležitost, v tomto článku Vám poradíme, jak si jej co nejvíce usnadnit a jak se na to připravit. Je také dobré vědět co Vás čeká, abyste mohli v klidu zvážit, zda budete stěhovat svépomocí nebo si najmete stěhovací firmu a jejich vyškolené pracovníky. 

V první řadě musíte vědět kam. Tento bod přeskočíme. Jednak je nejjednodušší a pravděpodobně ho už víte při čtení tohoto článku. Zřejmě také víte, kdy se chcete stěhovat. Termín je dobré ovšem promyslet dvakrát. Proč? Nejde totiž jen o samotné stěhování. Budete řešit také to, do čeho zabalit věci, kde seženete krabice, kde seženete obalový materiál, rozložení nábytku, šroubky do popsaných krabiček, samotné stěhování, umístění věcí, vybalování, likvidace odpadu a s tím spojená likvidace přebytečných věcí ze staré domácnosti, které můžete buď prodat, darovat nebo je musíte odvézt do sběrného dvora. V neposlední řadě budete možná řešit i malování a úklid, možná hlídání dětí a domácích mazlíčků, přepisy služeb, změnu adresy pro doručení pošty a spoustu dalšího. Sami jsme si tím několikrát prošli, a proto víme o jak náročnou disciplínu se jedná. 

Začněme tedy tím, že se nejprve rozhodneme, co chceme a opravdu potřebujeme stěhovat. Paretovo pravidlo platí i zde. Nejčastěji používáme 20% věcí doma a zbytek vůbec nebo jen zřídka. Nejenže si tím usnadníme samotné stěhování, ale věřte, že méně věcí znamená lehčí život a to doslova. Navíc, pokud máte cenné věci, které nepoužíváte a bez kterých se v klidu obejdete, jejich prodejem můžete na stěhování ušetřit a někdy dokonce i vydělat, a to i v případě zdánlivě bezcenných věcí! Jak a kde prodat přebytečné věci?

V ideálním případě máme nyní redukovanou domácnost a opravdu jen potřebné věci. Musíme je zabalit. Krabice, přepravky, bublinkové fólie, mirelon, staré noviny, lepící pásky, staré deky apod. Můžeme je nakoupit, sehnat zdarma nebo půjčit od stěhovacích firem. Balení je dobré řešit s dostatečným předstihem před samotným stěhováním. Bude toho pravděpodobně více, než si myslíte, i přesto, že jste polovinu věcí již zpeněžili nebo vyhodili. Nejprve zabalíme věci, které nejsou potřeba ke každodennímu životu, až posléze bezprostředně před stěhováním zabalíme zbytek a také rozebereme nábytek, u kterého víme, že složený neprojde dveřmi. Zabalíme to dobře, co může být horší, než rozsypané skleničky ze čtvrtého patra k sousedovi přes ulici. Lepší méně do více krabic než naopak. A také je chceme v autě skládat na sebe tak, aby z toho nebyla šikmá věž, víte jaké máme silnice. Co je ovšem důležité, POPSAT KRABICE, abyste posléze nehledali talíře a hrnek na kafe v krabici, kde máte kotouče na cvičení. 

Nyní je vše připraveno na převoz. Ještě vyřešit, kdo pohlídá děti nebo domácího mazlíčka a můžete stěhovat. Úkoly se nabalují a spoustu jich ještě čeká. Od toho tu jsou služby jako například stěhuju.cz, kde Vám při nejmenším poradí a velmi rádi i pomohou. Po nastěhování do nového vše umístit, vybalit, zlikvidovat odpad, dojet pro děti, uklidit, přepsat energie, změnit adresu pro doručení pošty, večer si dát konečně v klidu víno a máte hotovo. Je toho až nad hlavu? Nechcete to vše dělat jen vy svépomocí, protože máte jiné starosti nebo práci? Poradíme Vám, kdy se vyplatí stěhovat svépomocí a kdy se stěhovací firmou.

‹‹ Předchozí článek
Diametrální rozdíly v cenových nabídkách stěhovacích firem? Proč?
Další článek ››
Stěhovat svépomocí nebo využít stěhovací firmu?

Podobné články:

Menu